Subject: Narva linn, Kreenholmi tn 54a maa-ala DP kehtestamisest
From: "Tatjana Nikolajenkova" <[email-masked]>
To: "NARVA LINNAVALITSUSE LINNAMAJANDUSAMET" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "NARVA HAIGLA SA" <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>,PÄA Ida <[email-masked]>, "Kaitseministeerium" <[email-masked]>, "PPA IDA" <[email-masked]>, "MAA- JA RUUMIAMET" <[email-masked]>, "Eerik Kask | K-Projekt" <[email-masked]>,Viljar Jänes <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Jul 2025 14:05:22 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Narva Linnavalitsuse Arhitektuuri- ja Linnaplaneerimise Amet teatab
Kreenholmi tn 54a maa-ala detailplaneeringu kehtestamisest Narva
Linnavolikogu 19.06.2025 otsusega nr 43 (leitav manusest). Planeeringu
maa-ala asub Narva linnas Kreenholmi linnaosas ja selle pindala on ca 1,5
ha. Detailplaneering algatati Kaarsilla Kinnisvara OÜ (registrikood
10081732) ettepanekul.

Kreenholmi tn 54a maa-ala detailplaneeringu koostamise eesmärk on krundile
ehitusõiguse määramine ärihoone ja selle juurde kuuluva taristu
ehitamiseks. Kreenholmi tn 54a krundi (katastritunnus 51105:003:0211,
pindala 11 888 m², katastriüksuse sihtotstarve - ärimaa 100%) maksimaalne
lubatud täisehitusprotsent on 42,5%. Kahekorruselise varikatusega
kaubanduskeskuse ehitusalune pindala on kuni 5055 m² ja hoone suurim
lubatud kõrgus on kuni 15 m. Planeeritud haljastuse osakaal on 10%.
Kreenholmi tn 54a krundile on kavandatud uus juurdepääs Kreenholmi
tänavalt.

Kehtiva Narva linna üldplaneeringu järgi on antud ala maakasutuse
juhtotstarbeks ärimaa. Kreenholmi tn 54a maa-ala detailplaneering ei too
kaasa muudatust kehtiva üldplaneeringu maakasutuse juhtotstarbe osas.
Samuti on detailplaneering kehtiva üldplaneeringuga kooskõlas muude
üldplaneeringuga määratavate teemadega. Seega on tegemist üldplaneeringu
kohase detailplaneeringuga, nagu detailplaneeringu algatamisel oli
eeldatud.

Detailplaneeringu realiseerumisel avaldub positiivne sotsiaal-majanduslik
mõju uute investeeringute näol: uue ärihoone rajamine loob töökohti nii
ehitusperioodil kui ka pärast hoone valmimist (nt kaubandus-, teenindus-
ja kontoritöö). Planeering toob kaasa taristu parendamise või uute
ühenduste rajamise, mis võib soodustada edasist arengut piirkonnas.
Kreenholmi piirkond on ajaloolise taustaga ning oluline on hoone
arhitektuurne sobivus olemasoleva linnaruumi ja miljööga. Hästi
läbimõeldud ja kvaliteetne arhitektuur võib tõsta piirkonna identiteeti ja
visuaalset atraktiivsust. Planeeringu elluviimisega kaasnevad mõjud
valdavalt positiivsed, eeldusel et ehitustegevus toimub kooskõlas
kehtivate õigusaktidega ja keskkonna ning kultuuripärandi kaitse on
tagatud.

Lugupidamisega

Tatjana Nikolajenkova

planeeringute spetsialist

Narva Linnavalitsus

Arhitektuuri- ja Linnaplaneerimise Amet

 <http://www.narva.ee/> www.narva.ee

 <http://www.visitnarva.ee/> www.visitnarva.ee

Peetri plats 5, Narva 20308

Tel: +372 5837 3585

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]